Pedagog szkolny pani Renata Przełomska zaprasza uczniów, którzy potrzebują wsparcia psychologiczno-pedagogicznego.
Pedagog szkolny pracuje codziennie (gabinet nr 115)
od poniedziałku do środy w godzinach: 8.00 - 11.00 oraz 11.30 - 15.00
czwartek w godzinach: 11.00 - 14.30
piątek w godzinach: 11.00 - 14.00
Na spotkania można umawiać się również w innych dogodnych terminach pod numerem telefonu 87 565 85 69 lub mailowo r.przelomska@zs6.pl
Zachęcamy do kontaktu w każdej ważnej sprawie.
Do zadań pedagoga szkolnego należy w szczególności:
- Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły;
- Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu szkoły;
- Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
- Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów młodzieży;
- Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
- Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
- Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
- Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
- rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
- udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Literatura dla rodzica
- Faber A., Mazlish E., „Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby z nami rozmawiały”, Wydawnictwo MEDIA RODZINA
- Faber A., Mazlish E., „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”, Wydawnictwo MEDIA RODZINA, 2001
- Wolańczyk T., Kołakowski A.: Skotnicka Magdalena, „Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci”, Wydawnictowo BiFOLIUM, Lublin 2002
- Pentecost D.: „Wychować dziecko z ADHD”, wyd. 2005, Wiącek R.: „Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym”, wyd. 2006
- Karpowicz, P.: „Narkotyki. Jak pomóc człowiekowi i jego rodzinie?" Duchowe aspekty leczenia uzależnienia, Instytut Wydawniczy Kreator Jan-Uwe Rogge: "Krótkie opowiadania na pokonanie strach", wyd. Jedność Griffiths M,: "Gry i hazard", GWP
- Ridley D.S, Walther B.: "Jak nauczyć dzieci odpowiedzialności", GWP Andrzejczak A.: „Magia szklanego ekranu”, wyd. 2007
- Williams D.: „Nikt nigdzie”. Niezwykła autobiografia dziewczynki autystycznej., wyd. 2005
- M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, M. Rożyńska: „Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla rodziców”, Gdańska 2007
Zobacz więcej.